fläta mitt hår

försenade gratulationer är alltid kul
mycket roligare än de som kommer i tid faktiskt
de sena är så oväntade och lite extra kärleksfulla eftersom gratuleraren i fråga har lite dåligt samvete över sin glömska
jag glömmer alltid allas födelsedagar
så bitterhet över andras glömska är inget jag bär på
(förutom till dig amanda-my och våra skåp-pennor!!!!!)

idag kunde jag inte hålla mig längre och slog på sagan om ringen
men det ante mig och hakan att såklart skulle pappa och eva komma hemkonkandes på en ny tv just när de fyra små anlänt till the prancing pony
även fast det krossade mitt hjärta att lämna över eluttagen och soffan till dem så spreds faktiskt en liten materiell lycka inom mig!
en platt-tv! äntligen!!!!!!!!

...

okej jag hoppas att jag överdrev lite där
SÅ mycket har jag väl inte längtat efter en sån meningslös grej som en platt-tv?
eller har jag?

jag och susa tävlar i vem som kan avhålla sig kött längst
vi har faktiskt inte ätit något kött på tre hela dagar!!
och jag har kommit med tre insikter:
1 jag behöver inte kött
2 vegoburgarna på frasses är tusen gånger godare än hamburgare
3 jag har ledsamt nog längtat efter bacon mer än någonsin
men jag ska inte förlora det här!!
jag vill inte förlora mitt goda samvete, vår planet men framför allt inte min stolthet!

nu satte visst eva och pappa på filmen igen
midgård here we come!

/julia



Kommentarer
Postat av: En apa

VEGOBURGARNA ÄR INTE GOADRE ÄN KÖTTHAMBURGARNA=O det är bara en inbillning.

grattis i efterskott btwbtwbtw!!!!!!!!!!!!=D

2009-12-14 @ 21:38:47
Postat av: sara

jag hade tryckt gilla skithårt om detta var el fejjo!

2009-12-14 @ 22:56:32
URL: http://uppfatta.blogspot.com
Postat av: sara

btw jag flätar gärna : )

2009-12-14 @ 22:57:08
URL: http://uppfatta.blogspot.com
Postat av: susso

åhå, då måste jag testa vegoburgarna!!

2009-12-15 @ 17:24:01
URL: http://sushibarrumpanbar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0