good bye my dear moose


när vi körde "vilket djur skulle jag vara om jag var ett djur" idag på skolan så blev jag antingen en hårig hund eller en björn
hm jag börjar så smått förstå varför..
mitt hår hade under natten liksom bildat två feta bruna öron på båda sidor av mitt huvud
som jag inte under några omständigheter hann lägga märke till och än mindre platta till i morse
magnifikt!

jag gav förresten upp att va vegetarian idag
på den fjärde dagen
lite sorgligt kan man tycka
men (och ja det finns ett men) jag kunde inte stå emot älgköttfärssåsen!!
JAG KUNDE INTE
det är hemskt med alla djur som dör
och hemskt med alla koldioxid som täpper till jorden
men mat hör ju till det bästa jag vet
och efter denna tid utan kött har jag insett att det är en väldigt viktig del i mitt dagliga matintag och en bidragande faktor till mitt mentala välmående
typ
jag är en mesig och dum människa
men jag är också mätt

 jag längtar till imorrn för då är det både två tornen henma hos per och luciakonsert på atorp!

/julia

Kommentarer
Postat av: sara

om din mor hade dödat älgen herself är det helt OK!!! du är inteen dålig människa för det, du gör nog annat som hjälper planeten : )

2009-12-15 @ 22:05:36
URL: http://uppfatta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0