när jag gick hem snöade det och jag kom på vad jag hade väntat på

jag lyssnade på eskimo snow som jag har sparat till den här årstiden
för ibland ska rätt vara rätt

första minuterna var inte så kul
snö till anklarna
fingrar utan känsel
och vinden genom jackan

men sen kom jag på något
eller så gjorde jag det inte
men jag blev så lugn och glad
kanske var det för att jag äntligen fick luft efter 12 timmar i inas källare med härskarringen
eller kanske för att jag längtat klart
snön föll så fint
och jag önskade lite att det alltid skulle vara så här
jag ville inte komma hem
för det var inte kallt ute längre
snön var kul att plumsa i och snöflingorna kittlade på ögonfransarna
och jag var så glad att bo någonstans där man kan andas kanske den friskaste och kallaste luften i världen några gånger per år
jag skrattade för mig själv och jag hade definitivt skrattat åt mig själv ifall jag sett mig gå förbi
när jag klev in genom dörren helsnöig och lycklig så försvann magin
men inte pirret

åh låt det alltid vara så här!

/julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0