dags för allmänbildning 1

jag och signe diskuterade
och vi var eniga
mer kunskap åt folke liksom!

givetvis står kiwi först på listan:

Kiwi kommer från kina och kallades först i sverige för Kinesiska krusbär men fick sen heta kiwi eftersom kiwi liknar kivi-fågeln, brun och rund. Kiwi har små svarta kärnor i sig som man vanligtvis äter. Det håriga skalet lämnas av de flesta, även om "äppelätarvarianten" förekommer. Kiwi äts oftast med sked eller ett speciellt Kiwi-bestick, den används också som dekoration på tårtor och sånt. Jättemånga är allergiska och får svidig och kliig tunga av kiwisar (inte jag hähä) och det beror troligtvis på enzymet i de gröna (eller gula) frukterna. Kiwi innehåller också mycket c-vitiamin och kan ha en milt laxaktiv effekt.

så här kan en halv vänsterhands-kiwi se ut

hm kan man diskutera om båda är eniga?

/julia





Kommentarer
Postat av: a

Det märkliga med kiwi är att alla jävlar har det som sin favoritfrukt. Jag menar så gott är det ju fan inte?

2010-01-25 @ 21:35:07
Postat av: a

Det märkliga med kiwi är att alla jävlar har det som sin favoritfrukt. Jag menar så gott är det ju fan inte?

2010-01-25 @ 21:35:22
Postat av: sara

jag tror det går skitbra att diskutera om man är eniga, att vara arg i en diskussion är ju inte nödvändigt!

2010-01-27 @ 08:13:11
URL: http://uppfatta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0