ja precis den lukten och ja exakt den känslan














himlen måste vara det finaste som finns
eller kanske min fågelbegravning
eller en kanottur på spegelblankt vatten
eller att spela plump med familjen
eller att somna till fuktig luft och fågelkvitter
eller att dansa sig svettig och galen
eller att komma hem till min per
eller att sova med en mamma som aldrig kan sluta prata
eller att skratta med mina klassdamer
eller att glassa med min susa och min emma
eller att springa bara för att få stanna och slänga sig i gräset och pussa på den bästa i världen

äntligen blir allt så tydligt
om det ändå alltid vore så här

/julia



Kommentarer
Postat av: ted

"himlen är oskyldigt blå, som ögon när barnen är små"

2010-05-20 @ 22:12:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0