det var mitt svenska tonårshjärta som försvann

idag har varit en konstig dag
en dag som man vill ha fler av men samtidigt en dag som man önskar inte fanns
en dag som man vill spotta rakt i ansiktet

jag har inte ens klätt på mig än
känns fortfarande som morgon

har suttit ned exakt hela dagen
förutom när jag gick från sängen till solstolen till matbordet och till datorn

jag har tänkt mycket
för mycket
tillsist svämmar det alltid över
jag är inte tillräcklig

och sen så har jag läst också
läst håkans bildbok
och läst i min dagbok från i höstas

jag har försökt koncentera mig på skolarbeten men det har inte gått
tankarna fladdrar iväg

jag har sökt jobb som över huvud taget inte ens ger något att jag söker

en dålig dag

som grädde på moset: skola imorgon
/mimmi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0