det blåser här inne

det rullar på här men jag längtar hem varje dag
16 dagar kvar nu

saker som jag ska göra när jag är hemma:
koka och sen äta knäck
göra kanderade mandlar
fika på lanthandeln med min familj
ligga i soffan och se på tv
chilla i t-shirt inomhus men ändå svettas
dricka vin och dansa sjukt mkt
skratta mig lycklig varje gång jag lägger mig i min mjuka säng
kramas hårt med mina kompisar
äta godis från hemmakväll
duscha i över 30 min
ja

det stormade rejält här om dagen
denna storm ägde då berit alla dagar i veckan
det blev en hellova färd hem från jobbet den natten ja
det kändes ungefär som att cykla på treans växel i uppförsbacke trots att jag cyklade på ettan på raksträcka
mitt i allt började det hagla också
pistolskotten
satt just och fundera på hur många gånger under färden jag hann tänka
"fml, fml, fml, fml, fml"

jag får jobba mycket och det är bra
ibland är det kul och ibland suger det röv
ibland är vissa snälla och ibland är vissa dumma
igår avbröt en arbetskollega mig mitt i en mening bara för att säga
"gud vad fina ögon du har"
det blev lite konstig stämning, men jag blev glad
och idag sa en annan arbetskollega att jag var superflink på att snacke norsk
yez

det är helgen vecka 48 och alla bob hund-fans därute vet vad jag snackar om
jag firar detta med att jobba hela helgen
nu ska jag gömma mig under min lugg ett tag
kommer inte kunna somna

sov 12,5 timmar natten till idag
mobilen dog and thats why
stensovarn utan gränser
/mimmi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0