ba lite norge ur min nalle

den 26/9 satte vi oss på en buss med slutdestination bodö

till en början var livet här mycket hårt. biblioteket var vårt enda hem. typ.

efter 10 långa dagar i en liten campinghytt fick vi flytta in i ett hus. denna bild är tagen på den stora toan nere.

det blåser ganska mycket här och halsduken är viktig.

jag jobbade i köket på sjukhuset, men fick se ut som en sjuksyster ändå.

hängde på bibblan, vars annars?

vi har ett mintgrönt badkar som vi handtvättar våra kläder i.

jag fick vimplar av mamma i ett paket som numera hänger på sovrumsväggen. emma borstar.
drack kaffe ur fin kopp på jobbet.

mina fina vännor från skellefteå kom och hälsade på. dom bjöd på pizza.
en dag när jag cyklade hem var himlen xtra fin.

var med om de mäktigaste fyverkerierna ever vid invigningen av city nord. norrmän alltså.

var på bio och påväg hem ramlade både jag och soffe i en backe. soffe bröt nacken men jag klarade mig oskadd pga att hjälmen satt där den skulle -i pannan.

en av de 100 barnehagar jag har jobbat i.

och imorse klockan 06.30 var jag ganska otaggad på livet.

/mimmi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0