mimosasallad

i ren protest mot fittvädret!!!! (ursäkta mitt ordval)

jag vill ha en pastellmönstrad långklänning med markerad midja och korkskor med hög sula. jävligt bra musik att relatera till när allting känns bajs. viskningar framåt småtimmarna och lufttrummande. en baddräkt med megadjup rygg, en guldig bränna och solblekt hår. ett canon ef 28/1.8-objektiv. egenodlade kryddor och lerkrukor att ha dom i. långa mornar och ihoptrasslade ben. en fladdrig hatt och en fransk riviera att bära den på. jag vill ha stora solglasögon och rosa naglar. lite motivation. en pennkjol med guldiga knappar och spetsiga skor. en vit tatuering och gotlands vallmoängar. vaniljbullar och svartvinbärssaft att doppa dom i. stora fönster och en never ending midnattssol. vill ha hångel och dig. stringhyllor, stringstolar & teakfärgade byråer och norskt porslin att matcha med. onda fötter och fuldans. grönt gräs att brottas i och tjorvigt hår. blöta underkläder pga spontanbad. tävlingscyklande, skrapsår och kvava festivaltält. uteserveringar och fleecefiltar. jag vill ha folkfyllda kullerstensgator på brick lane och vinglande klackar. hallonlakritsshots och midsommarfylla. creamfärgade knästrumpor och studsmattor. filmmaratons och kastrullpopcorn med smörkrydda. flummiga främlingar att driva med och kluckande maggropskratt. jag vill ha förväntningar som blir till verklighet. roadtrip i amerika och heta deserts. dina armar att försvinna i och sällskapsspelkvällar. rabarber+gräddte med mycket honung och lite mjölk. en macbook pro och ett bra filmredigeringsprogram. upptäcktsfärder i spökhus och stora koftor. jag vill ha second handrundor och kritvita tänder.

då är jag nöjd.
tack o bock.
/mimmi

Kommentarer
Postat av: Karin

jag vill va me

2012-04-18 @ 15:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0